lördag, november 04, 2006

Macbook Core 2 Duo, snart så!

Vad vore egentligen datorvärdlen utan apple.
-"Det skulle gå lika bra utan!", skulle jag sagt för ca 3 månader sedan. Det var innan jag blev "upplyst" vad egentligen en mac kan göra. Ipod har man ju kännt till länge och där finns ju inget att klaga på. Men just en dator från Apple har jag egentligen inte alls haft tanken att köpa.
-"Man kan inte spela några spel, inte använda vanliga windows program, inte nåt typ!"
Nu när jag kommit nära en Macbook för första gången i mitt liv har jag ändrat uppfattning. Man kan nästan göra allt känns det som.
De nya Intel processorerna gör att du kan köra ditt windows om du nu vill, dock gör man väl helst inte det efter att ha pillat lite på OSX.


Designen tror jag inte någon kan säga, något dåligt om. Apple är alltid apple och gör i stort sett bara snygga grejer. Det har väl varit en stor anledning till att gå över till Mac, men inte tillräckligt stor för att vilja skippa de funktioner som inte FANNS!
Nu ser jag däremot inget hinder och det blir nog snart en uppgradering av min pc till en Macbook.
Väntandet handlar mest om att köpa den nya uppdateringen av macbook, med core 2 duo. Det ryktas iallafall att den ska komma och jag har inga tvivel om att den också kommer göra det. Men snälla Apple, lansera den snart ,för jag vill inte vänta längre.

Apple är som vanligt väldigt tysta om vad som komma skall och går inte ut med några uppgifter innan lansering, lite läcker väl ut men man vet inte om det är tillförlitligt.
Macbooken är iallafall slut på många lager, till och med AppleStore själva har en 3dagars leveranstid istället för de vanliga 24h. Macoteket skulle fått in nya leveranser den 30 Oktober enligt deras hemsida, men den är nu märkt "försenad". Finns hopp om att den kommer snart, vilken dag som helst, vem vet!

Ni som inte har sett en Macbook i verkligheten och funderar på att köpa en ny laptop, ta er en titt på närmaste Macforum eller liknande. Ge den en chans, om ni nu inte är rädda för att bli besatta av den lilla läckerbiten.

Andra bloggar om: , ,

bilden är från Apples hemsida

Inga kommentarer: